Jak si zlepšit náladu a upevnit zdraví? Chce to procházku…

Prochoďte se do psychické i fyzické pohody

Jak nám vůbec může pomoci procházka? Nezdá se to, ale taková maličkost umí divy. Mobily, televize, počítače, rádio – to je dnešní představa relaxu. Nic z toho nám ale nedá ani polovičku odpočinku, jako klidná procházka na čerstvém vzduchu. Pojďme se podívat na to, proč tomu tak je.

Hodíte starosti za hlavu

Na čistém vzduchu budete mít čistou hlavu a jasnější mysl. Venku, kde vás nebude nic rušit, dovede mnohem snázeji vypnout hlavu a přestat přemýšlet. Doba a někdy i okolí se nám snaží vnutit, že je nebytné přemýšlet nebo neustále na něco myslet. Není. Možná nejdůležitější věcí je právě přestat na věci myslet. Alespoň někdy. A procházka v přírodě je k tomu nejlepší.

Procházky zahání únavu

Jsou lidé, kteří bývají fyzicky unavení, protože pracují manuálně, sportují, často chodí pěšky, venčí pejsky, hrají si s dětmi. Ale pak jsou lidé, kteří jezdí autem, mají sedavou práci, a přesto jsou unavenější. Proč? Tělo je v útlumu, srdeční činnost a oběh krve jsou pomalejší, dýchání povrchní a tělo je v neustálém fyzickém klidu. Procházka zrychlí tep, přiměje vás dýchat pěkně zhluboka. Takto nastartované tělo je pak jako motor – dokud mu budete dodávat pořádnou výživu (palivo), tak pojede na plné otáčky.

Zkuste to někdy naboso

Chození boso uklidňuje. Cítit trávu, hlínu, písek… Už na to v dnešní moderní době zapomínáme, ale spojení s přírodou je důležité. Asi to nejde všude, ale když se vám bude nějaká louka líbit, zujte boty a vychutnejte si to.

Sluneční paprsky dodají vitamin D

Ten je důležitý pro správnou hladinu vápníku a fosforu v těle, podporuje tak pevnost kostí nebo fungování imunity. Je dokázáno, že nedostatek „déčka“ zvyšuje pravděpodobnost, že onemocníte např. chřipkou. Více času na slunci = více vitaminu D.

V létě je to celkem snadné, najde-li se ale v zimě krásný slunečný den, je to znamení vyrazit a načerpat denní dávku, i když jste oblečení až po nos.

Pomůže vám zhubnout

Snažíte se zhubnout, ale běhání není váš šálek kávy? Není lepší náhrada než procházka. I za chůze pálíte kalorie, pokud je chůze navíc svižná, rychle si na tempo přivyknete a třeba pak k běhání budete mít blíže.

Večer lépe usnete

Večerní procházka pomáhá usnout. Trpíte-li nespavostí, zařaďte podvečerní procházky namísto televize a vyzkoušejte na sobě, co funguje lépe. Pokud se za tmy bojíte, vezměte s sebou svou drahou polovičku. Aspoň si popovídáte, co jste za celý den zažili a strávíte spolu chvilku času. To je účinný balzám na duši.

Udrží fit i seniora

U seniorů procházky pozitivně ovlivňují celkový zdravotní stav. V pokročilém věku je pohyb obzvlášť důležitý. I když už klouby neslouží tak dobře, neměli bychom úplně polevit. Pohyb znamená vitalitu a život. Někteří senioři, díky pravidelným procházkám, dokonce pozorují ustálení nebo zlepšení příznaků Parkinsonovy nebo Alzheimerovy choroby.  To je slušný benefit!

Důvodů, proč chodit na procházky, je určitě více. Každý podle svého gusta doplňte, co máte na procházkách nejraději. Na čem se ale shodneme je to, že procházka nikdy neuškodí. Tak proč nevyrazit ještě dnes?

Autor článku: redakce Green-market.cz